На консультації логопеда Ви можете почути наступні терміни. Що вони означають?
Затримка мовленнєвого розвитку – це уповільнене оволодіння навичками мовлення в порівнянні з віковими показниками норми.
- Дитина спілкується одним словом або короткою фразою:
- Виникають помилки при словозміні чи словотворенні:
- Дитині складно вимовляти слова з двох- та більше складів:
Дизартрія – порушення звуковимови, зумовлене розладами іннервації мовленнєвого апарату; проявляється у вигляді нечіткого, «змазаного» мовлення і труднощів з орієнтацією положення губ і язика при вимові того чи іншого звуку.
Алалія – повна відсутність мовлення чи грубе його недорозвинення, внаслідок ураження мовленнєвих зон кори головного мозку (до 3-х років).
Афазія – повна чи часткова втрата мовлення, обумовлена локальними ураженнями мовленнєвих зон кори головного мозку (після 3-х років).
Ринолалія – порушення тембру голосу і звуковимови, обумовлені анатомо-фізіологічними дефектами мовленнєвого апарату (при вроджених дефектах піднебіння, травмах ротової чи носової порожнини, паралічі м’якого піднебіння, хронічній гіпертрофії слизової носа, поліпах у носовій порожнині та носоглотці, аденоїдних розростаннях, викривленні носової перегородки).
Заїкання, логоневрози, тахілалія, брадилалія – порушення темпо-ритмічної сторони мовлення, обумовлені судомами м’язів мовленнєвого апарату, швидкістю та темпом мовлення.
Дислексія – вибіркове специфічне порушення процесу читання; утруднене формування навичок читання текстів;
Дисграфія – вибіркове специфічне порушення письма; труднощі в оволодінні навичками письма.
Висококваліфіковані спеціалісти “Комфортної стоматології лікаря Колоса” допоможуть безпомилково визначити причини порушень мовлення Вашої дитини.