26.06.20

На консультації логопеда Ви можете почути наступні терміни. Що вони означають?

Затримка мовленнєвого розвитку – це уповільнене оволодіння навичками мовлення в порівнянні з віковими показниками норми.

  • Дитина спілкується одним словом або короткою фразою:
  • Виникають помилки при словозміні чи словотворенні:
  • Дитині складно вимовляти слова з двох- та більше складів:

Дизартрія – порушення звуковимови, зумовлене розладами іннервації мовленнєвого апарату; проявляється у вигляді нечіткого, «змазаного» мовлення і труднощів з орієнтацією положення губ і язика при вимові того чи іншого звуку.

Алалія – повна відсутність мовлення чи грубе його недорозвинення, внаслідок ураження мовленнєвих зон кори головного мозку (до 3-х років).

Афазія – повна чи часткова втрата мовлення, обумовлена локальними ураженнями мовленнєвих зон кори головного мозку (після 3-х років).

Ринолалія – порушення тембру голосу і звуковимови, обумовлені анатомо-фізіологічними дефектами мовленнєвого апарату (при вроджених дефектах піднебіння, травмах ротової чи носової порожнини, паралічі м’якого піднебіння, хронічній гіпертрофії слизової носа, поліпах у носовій порожнині та носоглотці, аденоїдних розростаннях, викривленні носової перегородки).

Заїкання, логоневрози, тахілалія, брадилалія – порушення темпо-ритмічної сторони мовлення, обумовлені судомами м’язів мовленнєвого апарату, швидкістю та темпом мовлення.

Дислексія – вибіркове специфічне порушення процесу читання; утруднене формування навичок читання текстів;

Дисграфія – вибіркове специфічне порушення письма; труднощі в оволодінні навичками письма.

Висококваліфіковані спеціалісти “Комфортної стоматології лікаря Колоса” допоможуть безпомилково визначити причини порушень мовлення Вашої дитини.

Лікар-логопед в клініці КС-Дент